Altijd leuk om mannen over nieuwe auto’s te horen praten, maar hoe kijken vrouwen eigenlijk tegen een (nieuwe) auto aan? Odiel Mennink van Femme Frontaal (een online magazine met rij-impressies, autocolumns en interviews door vrouwen) testte de Hyundai KONA en bekeek de auto vanuit haar vrouwelijke visie. Dat leverde leuke nieuwe inzichten op.
Wist je bijvoorbeeld dat de KONA een hele hoge ‘Flirt Factor’ heeft, maar dat hij weer niet zo ‘High heels-proof’ is? Een paar quotes uit de rij-impressie van Odiel:
"Hoewel de KONA aanvoelt als een grote hatchback wordt hij geïntroduceerd als een compacte SUV (voor de kenners, een B-SUV). De KONA is bijzonder, het is namelijk geen muurbloempje. Ik rij in de kleur Acid Yellow met wielen – 18 inch – waar je 'u' tegen zegt. Door de zeshoekige radiatorgrill in de huisstijl herken je direct dat dit een Hyundai is. Zijn vinnige ogen (koplampen) en het interieur met de bekende Hyundai vormen, traditionele klokken en een zwevend touchscreen voor navi en entertainment, zorgen voor een krachtige uitstraling. De kleurige accenten zoals biesjes en stiknaden op de zwarte of grijze bekleding maken het af. Ze denken bij Hyundai aan ieder detail."
"Ik begin meteen over de zetels: FAN-TAS-TISCH! Stevig, zacht en ergonomisch. Ze omhelzen me echt. Tijdens mijn testdrive in de omgeving van Barcelona rijd ik in de ‘all-inclusive-versie’ van de KONA: de premium-uitvoering. Ik beschik dus nagenoeg over alle gadgets en veiligheidsopties; Lane Keeping Assist, Driver Attention Alert, head-up display, Krell high-end audiosysteem met acht speakers en versterker. Met DAB-(digitale)radio aan of Apple Carplay is het écht genieten in de KONA!"
"Hoewel de kleurcombinaties van de nieuwe KONA ontelbaar zijn, is de keuze uit motoren lekker overzichtelijk. Ik test een 1.0 T-GDI motor (benzine) met 120 pk én een 1.6 T-GDI met 177 pk. Bijna 180 pk? Ja, je leest het goed! Die laatste is meteen ook de meest pittige motor voor mensen die van lekker doorrijden houden. De potige 1.6 motor wordt altijd geleverd met vierwielaandrijving én automaat. De automaat met dubbele koppeling schakelt op vlak ondergrond geruisloos van de ene versnelling naar de andere. In bergachtig gebied heeft hij iets meer tijd nodig om op te schakelen. De demping is formidabel en de geluidsisolatie hartstikke goed."
"De KONA heeft een hangend gaspedaal dat betekent: ideaal voor een blokhak of een sneaker. Overigens zou ik pumps met naaldhakken wel in de ruime kofferbak achterin leggen."
"Een groot voordeel aan de Hyundai KONA is dat hij verkrijgbaar is in drie verschillende aandrijflijnen. Zo is er voor ieder wat wils. de Hyundai KONA is zeker een aanrader!"
Nog niet overtuigd van de voordelen van de Hyundai KONA? Lees dan hier de 5 redenen om een Hyundai KONA te rijden.
Blog: Femme Frontaal.
Beelden: bij Odiel Mennink.