Nieuwe Hyundai i10 verschillen

Media zeer enthousiast over de nieuwe Hyundai i10

Waar steeds meer automerken afscheid nemen van de compacte modellen, gaat Hyundai er volledig voor en presenteert de gloednieuwe Hyundai i10. ‘Gelukkig maar, want daarmee blijft een nieuwe auto ook voor mensen met een kleine beurs bereikbaar. Dan kun je met een budget van € 13.000,- ook gewoon bij Hyundai aankloppen', schrijft het AD. Ook de Telegraaf is enthousiast: ‘Hyundai heeft met de i10 de meest volwassen supermini van het moment in zijn gamma.’


Met gejuich ontvangen

Hyundai is een van de eerste automerken die zich focust op het elektrificeren van zijn modellen, maar concentreert zich ook op het maken van zuinige brandstof-aangedreven auto’s. Daarmee richt Hyundai zich op elke klasse en voor elke portemonnee. 

Volgens het AD en de Telegraaf is de nieuwe Hyundai i10 is in veel opzichten sterk verbeterd en tegelijkertijd met een vanafprijs van 12.995 euro betaalbaar gebleven. Maar wat krijg je volgens de twee grote dagbladen nou eigenlijk voor dat bedrag? We citeren:


AD:

- Dankzij de prima rijeigenschappen van de i10 is de vaart er gemakkelijk in te houden.

- Ook de iets langere wielbasis heeft een gunstig effect op de rijeigenschappen.

- Dit is bij uitstek een auto waarmee je vlot door het drukke stadsverkeer wilt scheuren, maar ook buiten de bebouwde kom verandert-ie niet in een nerveus stuiterbakje.

- Op bochtige buitenwegen stuurt hij aangenaam direct en met het juiste gevoel, en blijven de bewegingen van de carrosserie keurig onder controle.

- ' Riant' is een omschrijving die ook opgaat voor de veiligheidsuitrusting. Zelfs het goedkoopste uitrustingsniveau i-Drive heeft standaard rijstrookbewaking.



Telegraaf:

- De afwerking is netjes en de ergonomie kenmerkt zich door een bijna Duitse opgeruimdheid.

- De zitpositie is prima en het overzicht rondom ook. Op de achterbank is de i10 zelfs ronduit ruim te noemen.

- Vanachter het stuur maakt de i10 een solide indruk met een onderstel dat afgestemd is om vooral comfortabel te zijn.

- Veren en demping verwerken oneffenheden goed en rolneigingen worden keurig onderdrukt, waardoor hij redelijk direct op de besturing reageert.

- Hij voelt als een soepele en wendbare stadsauto die zich makkelijk door het verkeer laat sturen.

Gelikter jasje:

‘Sinds zijn komst in 2008 is de Hyundai i10 is een van de beste auto’s in zijn segment’, vindt InstaAutoVlog. ‘Nu is er een compleet nieuwe, in een gelikter jasje en met meer gadgets en technologie.’ Bekijk de video: 

Schaamrood

‘Op veel vlakken scoort de Hyundai i10 boven verwachting en op sommige zelfs uitzonderlijk’, zegt Marco Gorter van AutoWeek. ‘Dit kleintje is in staat om grotere auto’s het schaamrood op de kaken te bezorgen.’ Bekijk de video:

Hoe ziet jouw ideale Hyundai i10 eruit?

De nieuwe Hyundai i10 valt vooral op door zijn volwassen uitstraling en grootse binnenruimte. Ontdek het zelf op de speciale Hyundai i10-pagina. Of stel hem direct helemaal naar jouw eigen smaak samen in de car configurator.


Zelf de nieuwe Hyundai i10 uitproberen? Plan dan een proefrit bij Hyundai Wittenberg.

Proefrit plannen